
Hofors nya äldreboende har fått sitt namn – Brukshöjden
Efter stort engagemang från kommuninvånarna är det nu klart vad Hofors nya äldreboende ska heta. Juryn har gått igenom hela 126 inkomna förslag och enats om vinnaren: Brukshöjden.
Förslag för dig
Bakom det vinnande namnet står Åke Bengtsson och Maria Grönlund, som oberoende av varandra skickade in samma förslag.
Deras motiveringar lyfter fram hur namnet fångar både brukets historiska arv och naturen runt omkring:
- ”Fångar både historien (Bruket) och naturen.”
- ”För samman brukets historiska arv med en symbol för framåtblick och trygg plats.”
- ”En grön höjd nära det gamla bruket där historia och nutid möts i harmoni.”
- "När Bruket och Västerhöjden flätas samman står äldreboendet Brukshöjden på sin magnifika plats."
Det nya äldreboendet ska bli en varm, trygg och välkomnande plats för framtidens äldre och Brukshöjden blir en plats där generationer, historia och framtid möts.
Kontakt Hofors kommun
Artikeln uppdaterades senast:
Aktuellt i Hofors kommun
-
Hofors är bästa näringslivskommun i länet
I årets upplaga av Bästa Tillväxt, som utses av kreditupplysningsföretaget Syna, toppar Hofors kommun i Gävleborgs län. På andra och tredje plats kommer Ljusdals respektive Gävle kommuner. -
Entré Ungdom samlar för allas rätt till utbildning
December är här och med det också Musikhjälpens årliga insamling. Årets tema är ”Alla barn har rätt att gå i skolan”, och Entré Ungdom är med och bidrar med en egen bössa och bjuder dessutom in till en helg fylld av aktiviteter där alla insamlade medel går oavkortat till Musikhjälpen. -
Vem blir Årets eldsjäl i Hofors kommun
Det är dags att nominera alla eldsjälar i Hofors kommun. -
Inbjudan till medborgardialog om Framtidens skola i Hofors kommun
Hofors kommun har påbörjat en skolstrukturutredning för att skapa en långsiktigt hållbar och kvalitativ skolorganisation. Som en del av detta arbete vill vi gärna ta del av kommuninvånarnas tankar, idéer och frågor. Därför bjuder vi in till en medborgardialog om Framtidens skola i Hofors kommun.
