
Skolbesök och boklådor
Förskolan och grundskolan
Förskolan och grundskolan är välkomna att besöka biblioteken på dess öppettider. Om dessa tider inte passar, ta kontakt med vår Skol- och barnbibliotekarie för bokning på annan tid.
Förskoleklasser
Kommunens förskoleklasser blir inbjudna till ett Bibliotekssmyg, en introduktion till vårt bibliotek, där barnen bland annat får sitt egna lånekort.
Boklådor
Boklådor kan beställas av kommunens förskolor, grundskolor, anpassad grundskola och gymnasieskola. För att underlätta och säkerställa vårt arbete, samt att boklåda överensstämmer med önskat innehåll, läggs beställning av boklåda via vår beställningsblankett Pdf, 1.5 MB, öppnas i nytt fönster. (skriv ut, fyll i och returnera till oss).
OBS! Vid beställning av boklåda, ha i åtanke att det ofta behöver kompletteras medier från andra bibliotek (beroende på vad vi har hemma i våra bokhallar och valt tema). Lägg därmed beställning i god tid innan eventuella projekt startar.
För visning/besök av biblioteket eller bokprat, ta kontakt med vår Skol- och barnbibliotekarie Frida Eklöf.
Förslag för dig
Kontakt Kultur & fritid
Kontakt Hofors kommun
Artikeln uppdaterades senast:
Aktuellt i Hofors kommun
-
Nya regler för textilavfall
Från den 1 oktober gäller nya regler för sortering av textil. Kläder och textilier som är mycket smutsiga, trasiga, mögliga eller angripna av skadedjur får nu läggas i hushållssoporna i stället för att sorteras separat. -
Information om förskolan Eken
Barn- och utbildningsnämnden beslutade i juni 2025 att föreslå Kommunfullmäktige att stänga Förskolan Eken sommaren 2026. Ärendet har återremitterats. -
Minoritetsveckan är i full gång!
Varför inte gå och testa Entré ungdoms gigantiska slangbella på fredag kl. 15 i parken vid Folkan? -
Hofors kommun utreder framtidens skolor
Hofors kommun har startat en utredning om framtidens skolstruktur. Syftet är att se över hur våra skolor används idag och hur de kan utvecklas för att på bästa sätt möta elevernas behov, skapa en trygg och god lärmiljö samt använda kommunens resurser på ett hållbart sätt utifrån ett förändrat elevunderlag.