
Påsklov med tekniksatsning
Välkommen att bygga, utforska och uppfinna på lovet tillsammans med Skol-IT och NO/Tekniksatsningen
Förslag för dig
Vill du bygga en äggmålarmaskin, utforska våren under mikroskop, uppfinna en äggräddare, skriva ut ett påsksmycke med 3D skrivare, testa att gå på plankan i VR eller bara komma och bygga med massvis av lego? Då är du välkommen till oss på Östra Parkgatan 18 under lovet!
Onsdag 16/4
- Pass 1: kl 09.00-11.00 - Aktiviteter för barn i klass 1-4
- Pass 2: 13.00-15.00 - Aktiviteter för barn i klass 5-9
Torsdag 17/4
- Pass 1: 09.00-11.00 - Aktiviteter för barn i förskola och FSK-klass
- Pass 2: 13.00-15.00 - Aktiviteter för barn i förskola och FSK-klass
Våra lovaktiviteter är populära och då vi har ett begränsat antal platser behöver ni göra en förbokning. Aktiviteter för barn som går i förskola och förskoleklass måste ha vuxet sällskap.
För att boka plats
För att boka plats behöver du mejla till oss senast måndag den 14 april på tekniksatsningen@utb.hofors.se och de uppgifter vi behöver är
- Barnets namn och skola/klass
- Vårdnadshavares namn och telefonnummer
- Vilket pass ni/ barnet vill komma på
Du kommer få ett bekräftelsemejl på om det finns plats.
Vi ser fram emot roliga och lärorika dagar!
Kontakt Hofors kommun
Artikeln uppdaterades senast:
Aktuellt i Hofors kommun
-
Nya regler för textilavfall
Från den 1 oktober gäller nya regler för sortering av textil. Kläder och textilier som är mycket smutsiga, trasiga, mögliga eller angripna av skadedjur får nu läggas i hushållssoporna i stället för att sorteras separat. -
Information om förskolan Eken
Barn- och utbildningsnämnden beslutade i juni 2025 att föreslå Kommunfullmäktige att stänga Förskolan Eken sommaren 2026. Ärendet har återremitterats. -
Minoritetsveckan är i full gång!
Varför inte gå och testa Entré ungdoms gigantiska slangbella på fredag kl. 15 i parken vid Folkan? -
Hofors kommun utreder framtidens skolor
Hofors kommun har startat en utredning om framtidens skolstruktur. Syftet är att se över hur våra skolor används idag och hur de kan utvecklas för att på bästa sätt möta elevernas behov, skapa en trygg och god lärmiljö samt använda kommunens resurser på ett hållbart sätt utifrån ett förändrat elevunderlag.