
Sommaröppen förskola och fritidshem
Förslag för dig
Under sommaren (vecka 28-31) är Regnbågens förskola och Lillåskolans fritidshem öppet för barn vars vårdnadshavare arbetar eller studerar under den aktuella perioden.
Sommaröppen verksamhet är endast till för barn som redan har en placering i förskola eller fritidshem. Det är inte tillåtet att ha barnet i sommaröppen verksamhet om en av två vårdnadshavare (i samma hushåll) har semester.
Du som vårdnadshavare anmäler ditt behov via e-tjänst under perioden 3 mars - 30 april. Till anmälan behöver du bifoga intyg gällande arbetstider/studietider som är styrkt av arbetsgivare/utbildningsanordnare.
Barn med allmän förskoleplats är lediga under sommarlovet. Vistelsetiden för förskolebarn med föräldralediga vårdnadshavare är måndag-fredag kl. 08:00-11:00.
Bemanning under sommaren kommer att bestå av ordinarie personal och vikarier. Vi kommer dessvärre inte att kunna bemanna med ordinarie personal från alla förskolor/fritidshem. Vid eventuell uppsägning av förskoleplats/fritidshemsplats så görs detta via annan e-tjänst.
Vårdnadshavare till barn med skyddad identitet kan inte använda kommunens e-tjänster. Vänligen tag kontakt med personal på berörd förskola/fritidshem.
Kontakt Barn & utbildning
Kontakt Hofors kommun
Artikeln uppdaterades senast:
Aktuellt i Hofors kommun
-
Nya regler för textilavfall
Från den 1 oktober gäller nya regler för sortering av textil. Kläder och textilier som är mycket smutsiga, trasiga, mögliga eller angripna av skadedjur får nu läggas i hushållssoporna i stället för att sorteras separat. -
Information om förskolan Eken
Barn- och utbildningsnämnden beslutade i juni 2025 att föreslå Kommunfullmäktige att stänga Förskolan Eken sommaren 2026. Ärendet har återremitterats. -
Minoritetsveckan är i full gång!
Varför inte gå och testa Entré ungdoms gigantiska slangbella på fredag kl. 15 i parken vid Folkan? -
Hofors kommun utreder framtidens skolor
Hofors kommun har startat en utredning om framtidens skolstruktur. Syftet är att se över hur våra skolor används idag och hur de kan utvecklas för att på bästa sätt möta elevernas behov, skapa en trygg och god lärmiljö samt använda kommunens resurser på ett hållbart sätt utifrån ett förändrat elevunderlag.