Suomeksi
Lyssna

Translate

Hofors kommun

Gemensamt uttalande från Hofors kommuns partier

Hofors kommuns partier, som är representerade i kommunfullmäktige, har valt att gå samman i ett gemensamt uttalande med anledning av Covid19.

Gemensamt uttalande från politiska partier

Med anledning av det rådande läget i Hofors kommun och resten av världen har vi, Hofors kommuns partier som är representerade i kommunfullmäktige, valt att gå samman i ett gemensamt uttalande.

Vi har bekräftade fall av Covid19 i Hofors kommun och vår uppmaning till alla medborgare i Hofors kommun är att hålla i och hålla ut. Det är livsviktigt och allas vårt ansvar att följa de råd och rekommendationer som myndigheter presenterar. Inte minst den rekommendation som handlar om att hålla fysisk distansering. Tillhör du en riskgrupp har du möjlighet att få hjälp av Hofors kommun med exempelvis handling, vi uppmanar er att använda er av den kostnadsfria tjänsten.

Den globala pandemin kommer med största sannolikhet att pågå ett tag till. Tillsammans tar Ni och Vi ansvar för att minska smittspridningen.

Linda-Marie Anttila S
Hans Larsson C